Translate

maandag 21 januari 2013

Sta op na een mislukking, God is altijd met je


@ArmorOGod: "You’re not a failure until you stop trying. If you have no other testimony you have this one: I’m still here." Geretweet door @God_Loved

Zou U deze tweet willen toelichten?

Toen Christus geboorte werd aangekondigd, zei de engel: "Luister allen, mensen van goede wil, ik breng jullie de blijde boodschap, dat een Redder is geboren. Hij is de Messias".
Mensen van goede wil. Dat ziet God. Dat staat God altijd voor ogen. En wat jullie ook doen, hoezeer jullie ook de mist ingaan, wanneer jullie daarna weer opstaan en het weer proberen, zijn Wij verheugd. Wij zien jullie goede wil, en Wij doen dan de rest.

“You’re not a failure until you stop trying”

En de mens, die totaal meegaat in zijn mislukking en ontspoort en vernielt en vermoordt, is zeker op aarde een mislukking. Zijn goede wil was niet sterk genoeg opgewassen tegen de kwade wil, maar na zijn dood vangen Wij hem op. Deze mens ervaart een tijdje de noodzakelijke beperkingen (geen straf) en wordt daarna geholpen zijn goede wil weer op te bouwen. Uiteindelijk zegeviert God over jullie, nooit zegeviert jullie kwade wil over het leven. Op aarde lijkt dat zo, maar in het kwaad zit altijd het zaad verborgen van zijn eigen vernietiging. 

Het leven is liefde, het leven is van God, het kwade is altijd beperkt en tijdelijk. Op aarde is het kwaad nu nog groots aanwezig, maar in de geestelijke wereld  wordt het beteugeld en geknecht en uiteindelijk opgelost.

“If you have no other testimony you have this one: I’m still here" 

En weet, jullie allen, God is altijd met jullie, en bij jullie en wacht en ziet en helpt en koestert en redt jullie. Vroeg of laat.
Vroeg, als jullie goede wil sterker is dan de kwade wil.
Laat, als de kwade wil sterker is dan de goede wil. 

Maar jullie “Mijn God” blijft altijd bij jullie, altijd trouw, altijd aanwezig, altijd koesterend. Altijd.
Vertrouw hierop.

Ooit sprak een “Mijn God”, en deze trouw geldt voor de “Mijn God” van jullie allen:


“Deze mens schenk Ik de allerhoogste toewijding en liefde van een Goddelijke Geest. En zeg voorts tot Mijn geliefd subject dat Ik met wijsheid en kracht werkzaam zal blijven tot het allerlaatst, totdat de laatste aardse worsteling voorbij zal zijn: Ik zal trouw zijn aan de Mij toevertrouwde persoonlijkheid….." 

Zie Verhandeling 110, § 7, Urantiaboek www.urantia.nl  

Wees jullie allen gezegend

Nr. 145